יום שישי, 2 באוקטובר 2015

קיימות ויצירה

הפעם הרהורים מעט שונים שקשורים בסרט שראיתי השבוע (בשנית...)  -  "אוואטר". 
ראשית למי שלא ראה את הסרט, אי אז ב - 2009, אז אני ממליצה בחום לראות. 
מדובר בסרט עתידני שמתרחש ב 2154, בכוכב בשם "פנדורה".
למי שלא אוהב סרטי פעולה עתידניים, כמוני למשל,
אוסיף כי מדובר בסרט אהבה, ושהתמה המרכזית בה הוא עוסק היא קיימות, אקולוגיה וטבע האדם. 
הסרט מעורר מחשבה, כמובן שלא רק על העתיד, אלא על ההווה, על הכדור בו אנחנו חיים ועל מה אנחנו עושים כדי לשמור עליו ועל עצמנו.
כמו שאני מבינה את הסרט, בסוף הסרט לא ברור אם "החייזרים" הם הנאבי'ס שחיים בחיבור לטבע ולאימא אדמה, 
או שמא בני האדם. 


כמי שחיה בעיר (חיפה, חיפה, אבל עדיין עיר), ולא "עוזבת את העיר" עבור אף אחד 
חשבתי איך בכל זאת, 
משהו ממה שראיתי בסרט אני יכולה לקחת ולאמץ בחיים היום יום.

אצלנו בשכונה, יש גינה קהילתית, שבה אנשים מגדלים חלק מהירקות שלהם בעצמם 
וזו בהחלט אפשרות - להקים ערוגה. זו יכולה להיות אחלה פעילות עם הילדים... 
*תזכורת לעצמי, לפנות לכך זמן. 
בגינת הבניין שתלתי עצי פרי - מתוך ראייה ארוכת טווח שיום אחד הם יניבו פירות.

אבל שלשום, קפץ לי רעיון להכין קומפוסטר בייתי.
הרעיון עלה אחרי שלראשונה מיינתי זבל רטוב וזבל יבש על השיש. הזבל הרטוב (כלומר כל הקליפות של הפירות והירקות, ישבו בקערה משלהם.... יום ועוד יום. לא העלו ריח, לא עשו נמלים.... פשוט היו שם. 
ולמה יש פתאום כל כך הרבה ירקות ופירות חתוכים?
זה לא קשור ל"אוואטר". אבל בהחלט צריך להקדיש לזה כמה מילים, בהזדמנות אחרת.

איך מכינים קומפוסטר - תוכלו לגלות מיד דרך גוגל, קטונתי מלהסביר... 
היתרונות המיידים הם:
יצירת קומפוסט הום מייד, לדישון הערוגה שלנו
מחזור הזבל שלנו
וההרגשה הטובה שעשינו משהו טוב היום.... אה, באפס מאמץ.

הקומפוסטר שלנו הוא קטן ונייד בשלב הזה, היות ואנחנו "מאותגרים גינתית"

אבל מיד אחרי החג אני מתכננת לקנות ארגז מעץ 
שיהיה גדול יותר ויכיל את כל החגיגה הירוקה הזו.

אז אם יש לכם תמונות של קומפוסטר שאתם הכנתם 
או שיש לכם טיפים שאני פשוט חייבת לשמוע עליהם
אני יותר מאשמח 
לקבל תמונות או רעיונות משלכם. 

***בית רגיל מייצר כל כך הרבה זבל אורני, שאי אפשר לעמוד בכמויות... לצערי, בתנאים שלנו יש.














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה